[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tabel
    Rider
    • 2007
    • 312
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    yunior81, u mnie jest podobnie z amortyzatorami - też mam takie odczucie, że są twarde i słabo tłumią. Na przód też wkładałeś Lesjofors? Ja może zdecyduję się na wymianę na wiosnę. Zimę chce przejeździć i sprawdzić jak tył się będzie zachowywał. Dziś trochę jeździłem i jestem zadowolony.
    Napisz tez proszę po jakim czasie od wymiany wykonałeś ustawienie geometrii zawieszenia i czym kierowałeś się przy wyborze warsztatu, który to robił, bo czytałem, że nie każdy warsztat to dobrze zrobi.
    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Tabel, z przodu tez mam Lesjoforsy, jak sie nie myle to 4085710. Kontrole geometrii zrobilem po ok 3000 kilometrow ale spokojnie mozesz zrobic po ok 1000. Jesli konkretnie myslisz o zmianie sprezyn na wiosne to moze nie zwlekaj i wymien je jak najszybciej. Dlaczego ? 4 takie same sprezyny to jedna charakterystyka, poprawi sie prowadzenie auta, auto pojdzie do gory i zaplacisz tylko raz za kontrole geometrii. Jesli chodzi o warsztat to ostatnio robilem to w ASO i bylo wszystko OK.

      Komentarz

      • darwiusz
        Classic
        • 2012
        • 16

        w sprawie sprężyn proszę o kontakt jestem z warszawy i może sobie pomożemy
        proszę o wiadomość prywatna

        Komentarz

        • PrzemekS2
          Drive
          • 2011
          • 76

          Kupował ktoś te sprężyny ?

          Komentarz

          • Marek358
            Drive
            • 2013
            • 82

            Zamieszczone przez PrzemekS2
            Tanie.
            Ale obawiam się, że tu się skończą plusy.
            Choć chyba lepsze takie rozwiązanie niż jeżdżenie z mocno zapadniętym tyłem.

            Komentarz

            • adamsky
              Rider
              • 2024
              • 371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Ja się cieszę progresywnymi MAD, tył stoi na 40 cm po przejechaniu kilkunastu km (oba pełne baki, koło zapasowe i kilka dodatków w bagażniku). Tak to auto miało stać od nowości...

              Bez problemu uznali moją reklamację w Katowicach, chociaż byłem przygotowany do silnej argumentacji wystarczyło tylko złożyć pisemną reklamację i tyle w temacie.
              Po raz kolejny zostałem pozytywnie zaskoczony przez Ganinex.

              Komentarz

              • Tabel
                Rider
                • 2007
                • 312
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Tak prezentuje się moja Octavia po włożeniu sprężyn Lesjofors 19. Bak ok 3/4, bez obciążenia oraz nie mam LPG. Wybór chyba najlepszy z możliwych jak dla mnie.
                Załączone pliki
                ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  Ten przód to kiepsko wygląda......

                  Komentarz

                  • Tabel
                    Rider
                    • 2007
                    • 312
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    yunior81, co masz na myśli?
                    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                    Komentarz

                    • aronus
                      Rider
                      • 2008
                      • 643
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Po przejechaniu ponad 1000 km po wymianie sprężyn na Lesjofors 19 zrobiłem geometrię właściwie jedynie została sprawdzona geometria, bo po wjechaniu na maszynę okazało się że wszystko jest OK
                      Przy zbiorniku LPG zatankowanym do połowy, zbiornik paliwa zatankowany 1/4, w bagażniku pełnowymiarowe koło zapasowe, zestaw podstawowych narzędzi, lewarek itp, no i mam hak. Wysokość tyłu wynosi 391mmm, przód 394mm, jak dla mnie super

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        Tabel,
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • Tabel
                          Rider
                          • 2007
                          • 312
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          yunior81, mimo najszczerszych chęci nie widzę żadnej różnicy i dalej nie rozumiem o co Ci chodzi Ufam jednak, że mogły się nieco zmienić właściwości trakcyjne auta po wymianie przodu co jest naturalne, ale ja chyba nie jestem aż tak wymagającym kierowcą żeby zmieniać te sprężyny teraz

                          PrzemekS2 nie odbierz tego źle, ale czemu wyważasz otwarte drzwi? Stałem przed takim samym wyborem niedawno jak Ty i od razu wszedłem na forum i znalazłem jakie firmy są polecane. Są dwie, są sprawdzone i zostaje kwestia wyboru rodzaju sprężyny. Nie wiem jak Ty, ale dla mnie to było wystarczające i nawet nie chciałem z niczym innym eksperymentować. Jeżdżę już ponad tydzień i dołączam do grona szczęśliwych właścicieli podniesionych na nowo O2 Niedługo jadę po wodę, więć będzie próba generalna

                          [ Dodano: Czw 14 Lis, 13 14:38 ]
                          Dziś był test - znowu pojechałem po wodę. Znowu taka sama ilość zgrzewek i auto z 40 cm stało na 38 cm. Myślę, że jest OK. Ogólnie zauważyłem, że na forum panuje psychoza strachu przed siadaniem tyłu i każdy by chciał żeby przy obciążeniu nic nie siadło. Sądzę, że do o2 liftback bez lpg 19stki z lesjo są wystarczające. Jeżeli byłoby lpg albo combi to już HD.
                          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                          Komentarz

                          • fajny52
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 202

                            Dziś wymieniłem sprężyny w mojej Octavii na lesjoforsy 19. Koszt wymiany w ASO 180 zł. Po wymianie wysokość 394 mm. Jak na razie jestem zadowolony.

                            Komentarz

                            • PrzemekS2
                              Drive
                              • 2011
                              • 76

                              Ile płaciliście za sprężyny ? Kupował ktoś HD ? Ile kosztowały ?

                              Komentarz

                              • rodaczek
                                RS
                                • 2011
                                • 1600
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                PrzemekS2, W różnych źródłach różne ceny. Napisz zapytanie do kolegi konkon http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64568 . Będziesz miał wiadomości z pierwszej ręki

                                Moja Octavia:
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                Rafał

                                Komentarz

                                • dawidwa
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 18
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Odpowwiem jak to u mnie się skończyło. Pan ze skoda polska z bok odpowiedział, że nastąpiło zmęczenie materiału sprężyn w okresie 3 miesięcy poprzez butlę gazową. Jeżeli chcę to mi może naprawią (tego nie może obiecać) w serwisie gdzie zakupiony został samochód. Pojechałem zatem do serwisu Sinclan-Bis na ul. Grochowskiej w Warszawie. I tu o dziwo - pomiar trwał ok. 30 - 40 minut. Na drugi dzień dostałem telefon, że sprężyny dodatkowe są w drodze - wszystko w ramach gwarancji. Ciekawe jak by teraz "miły" pan ze skoda polska odpowiedział na załatwienie tak sprawy.

                                  Komentarz

                                  • greg44
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1198
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    Podpowie, ktoś czy odkręcając dolny wahacz, ten na którym siedzi sprzężna to zmienię geometrie tylnego zawieszenia? Aby wymienić sprężyny tył należy go odkręcić, ktoś poda jakieś wskazówki przy wymianie sprężyn?

                                    Komentarz

                                    • kazek103
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 351

                                      Kolego sam wymieniałem sprężyny na normalnym podnośniku jak przekładałem koła na letnie. Dokładnie trzeba odkręcić jedną śrubę i cały wahacz idzie na dół. Po wymianie sprężyn wskazana jest korekta geometrii, jak sprężyny się ułożą po 1-2 kkm.

                                      Komentarz

                                      • Ceed1
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 461

                                        Jak kupujemy nowy samochód to sprężyny też są nowe. Zatem dlaczego po 1-2 kkm nie robimy geometrii zawieszenia? Przecież sprężyny też sie układają.

                                        Komentarz

                                        • kazek103
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 351

                                          Fabryka to co innego, są unormowane ustawienia dla danego typu nadwozia-zawieszenia.

                                          Komentarz

                                          • aronus
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 643
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Ja u siebie sprawdziłem geometrię po 1000 km od wymiany sprężyn i nie trzeba było nic regulować, bo wszystko było w normie. Uważam, że warto/trzeba sprawdzić geometrię po wyminie sprężyn, bo jak koledzy wcześniej pisali im geometria się zmieniała. W sumie geometrię samochodu przy naszych dziurach to co jakiś czas powinno się sprawdzać.
                                            Sprawa wygląda prosto jak geometria się nie zmieni to płaci się tylko za sprawdzenie. Ja płaciłem 50 zł, to jak za spokojną głowę uważam niedużo.

                                            Komentarz

                                            • Prezes52
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 6427
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              ja zazyczyłem sobie sprawdzenie zaraz po wymianie i trzeba było zrobić korekte choć wczśniej twierdzili że nie ma takiej potrzeby ale wymusilem to na nich


                                              Mariusz
                                              Spoty Tarnowskie

                                              Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                              Komentarz

                                              • kazek103
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 351

                                                Zamieszczone przez Prezes52
                                                ja zazyczyłem sobie sprawdzenie zaraz po wymianie i trzeba było zrobić korekte choć wczśniej twierdzili że nie ma takiej potrzeby ale wymusilem to na nich
                                                I słusznie jednak nie jest tak łatwo, zależy na kogo się trafi.

                                                Komentarz

                                                • Tabel
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 312
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Ja wymieniłem sprężyny już ok 1000 km temu i nie robiłem jeszcze geometrii. Jednak przy większej prędkości czuję jakby mi wznosiło lekko dupę. Akurat jak jechałem po ekspresówce to był spory wiatr, ale czułem lekko nienaturalne zachowanie się auta. Czy zła geometria mogła mieć wpływ, jakie są objawy? Myślę, ze się wybiorę może nawet jutro na kontrolę.
                                                  ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                                                  ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Tabel, nic Ci nie wznosilo tylko jest " spierniczona" charakterystyka zawieszenia. Przod jest nisko i jest miekki tyl jest wyzej od serii i jest bardziej twardy.
                                                    Mi po wymianie samego tylu tez jezdzilo mi sie dobrze do czasu kiedy to pewnego dnia spieszac sie jechalem droga z koleinami 140/150. Auto z miekkim przodem i sztywnym tylem chcialo wystrzelic jak z procy z tych kolein i naprawde bylo je ciezko przy tej predkosci utrzymac pomimo ze kola mam 15". Po wymianie sprezyn z przodu auto prowadzi sie super bez wzgledu na nawierzchnie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...